OTA YHTEYTTÄ ASIAKASPALVELUUN

Valitse aihe, lisää sähköpostiosoite josta saamme sinut kiinni ja kirjoita viesti. Vastaamme viestiisi niin pian kuin mahdollista!

Deittaile turvallisesti ja E-kontakti.fin tietoturvallisuus

Meille on erittäin tärkeää, että tunnet olosi turvalliseksi E-kontaktissa. Tältä sivulta löydät lisätietoja niistä kaikista tavoista, joilla pyrimme varmistamaan sen, että deittailu E-kontaktissa on mahdollisimman turvallista.

Asiakaspalvelu

Panostamme palvelumme turvallisuuteen ja korkeatasoiseen asiakaspalveluun. Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa suuren osan vuorokaudesta (ma–su klo 10-13 ja 18-23) ja auttaa sinua kaikissa mahdollisissa kysymyksissä.

Jos et löydä vastausta kysymykseesi tältä sivulta tai muualta ohjeistamme, voit ottaa koska vain yhteyttä yllä olevalla lomakkeella.

E-kontaktin panostus turvallisuuteen jatkuvan asiakaspalvelun myötä varmistaa sen, että palvelussamme on mahdollisimman vähän sääntöjenvastaisia profiileja, huijareita ja häiriökäyttäytymistä. Asiakaspalvelumme valvoo jatkuvasti kaikkia uusia profiileja, lisättyjä profiilikuvia, reagoi ilmoituksiin häiriköistä ja huijareista sekä vastaa kaikkiin kysymyksiinne palvelun käytöstä.

Mikäli törmäät palvelussamme mihin tahansa epäilyttävään sisältöön, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme välittömästi.

Näin et varmista vain omaa turvallisuuttasi, vaan edesautat myös kaikkien muiden E-kontaktissa deittailevien turvallisuutta! Tehdään yhdessä E-kontaktissa mahdollisimman miellyttävä paikka tavata uusia ja jännittäviä ihmisiä.

Profiilien tarkistaminen

Kaikki palveluumme jätetyt profiilit tarkistetaan asiakaspalvelussa ennen kuin ne julkaistaan. Asiakaspalvelumme käy läpi profiileja jatkuvasti aukioloaikoina.

Profiilien tarkistamisella pyritään siihen, että palvelusta ei löydy sääntöjemme vastaisia profiileja. Kaikki profiilit tarkistamalla pystymme estämään myös suuren osan huijareista jo ennen kuin he pääsevät edes palveluun sisälle.

Tarkistus kattaa sekä profiilitekstit, parrasvalomerkinnät, päivitykset että kaikki palveluun lisätyt kuvat. Myös profiiliteksteihin myöhemmin tehtävät muutokset tarkistetaan, jotta sääntöjen vastaisesti käyttäytyvät henkilöt eivät voi kiertää profiilitarkistusta tekemällä myöhemmin muutoksia profiiliinsa.

Mikäli havaitset palvelussamme epäilyttävän tai asiattoman profiilin tai saat tällaiselta viestejä, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Jokaiselta profiilisivulta löydät linkin ”Tee ilmoitus profiilista asiakaspalveluun”, jonka kautta ilmoituksen tekeminen on helppoa ja nopeaa. Näin olet mukana parantamassa palvelumme laatua sekä itsellesi että muille käyttäjille.

Nimettömyys

Yksi nettideittailun hyvistä puolista on se, että kaikki käyttäjät voivat pysyä nimettöminä ja tutustua toisiinsa ennen oikeaa tapaamista. Käytä nimettömyyttä hyväksesi äläkä anna kotiosoitettasi tai henkilötietojasi kenellekään, jos se ei tunnu turvalliselta ja oikealta.

Yhteys- ja henkilötietojen kuten nimen, osoitteen tai puhelinnumeron ilmoittaminen profiilitekstissä ei ole sallittua. Jos havaitset jonkun profiilissa yritetyn kiertää tätä kieltoa, kannattaa tällaiseen profiiliin suhtautua varauksellisesti ja tehdä siitä ilmoitus asiakaspalveluumme.

Ole varovainen antaessasi henkilötietojasi uusille tuttavuuksille. Tutustu uusiin tuttaviin ensin paremmin palvelussamme viesteillä ennen kuin annat heille yhteystietojasi.

Uusiin ihmisiin tutustuminen E-kontaktissa on turvallista – kunhan käytät myös ripauksen tervettä järkeä.

Huijausyritykset

Nettideittipalveluihin pyrkii huijareita ja epärehellisiä ihmisiä. Me E-kontaktissa pyrimme estämään kaikkien huijareiden pääsyn palveluumme jo ennen kuin he pääsevät viestittelemään kenellekään jäsenellemme. Tarkistamme jokaisen palveluun tallennetun uuden profiilin asiakaspalvelussamme.

Tästä huolimatta satunnaisesti jokin huijari voi päästä myös meidän seulamme lävitse. Tervettä järkeä käyttämällä deittailet kuitenkin netissä turvallisesti.

Jos saat viestejä henkilöltä tai huomaat profiilin jossa:

  • Teksti antaa epäaidon vaikutelman. Huijarit käyttävät usein huonosti käännettyjä tekstejä.
  • Huijarit antavat usein jo ensimmäisessä viestissä sähköpostiosoitteen, jotta viestinsä saataisiin siirrettyä pois turvalliselta sivustolta.
  • Sama viesti yritetään lähettää jopa sadoille käyttäjille, joten siitä voi huomata, että se ei ole juuri sinulle kohdistettu.
  • Profiilin taustatietojen yhdistelmä vaikuttaa epätodennäköiseltä. Erikoinen etninen tausta, uskonto, ammatti ja koulutus voivat kertoa siitä, että huijari ei ole ymmärtänyt profiilin luomisen suomenkielisiä tekstejä.
  • Profiilikuvat näyttävät jostakin kuvapankista poimituilta, eivät vastaa profiilin taustatietoja tai vaikuttavat liian "kiiltokuvamaisilta".
  • Viesteissä pyydetään rahaa erilaisiin tarpeisiin kuten lentolippuihin, sairaalakuluihin, velanmaksuun tms.

Jokaiselta profiilisivulta löydät linkin ”Tee ilmoitus profiilista asiakaspalveluun”, jonka kautta voit tehdä ilmoituksen huijariksi epäilemästäsi profiilista. Huijari ei koskaan saa tietää kuka hänestä on ilmoituksen tehnyt ja jokainen ilmoitus tarkistetaan erikseen asiakaspalvelumme toimesta.

Sopimaton käytös ja häiriköt

Haluamme että kaikki käyttäjämme voivat kokea olonsa miellyttäväksi ja turvalliseksi E-kontaktissa. Osa tätä on se, että puutumme häiritsevästi tai sopimattomasti käyttäytyvien henkilöiden käytökseen.

Kenenkään ei tule joutua häirityksi, kiusatuksi tai ei-toivottujen viestien kohteeksi. Koska asiakaspalvelumme ei luonnollisestikaan seuraa käyttäjien välistä viestiliikennettä, olemme häiriköiden estämisen osalta teidän käyttäjien avun tarpeessa.

Mikäli joku toinen henkilö lähettää sinulle epämiellyttäviä tai sopimattomia viestejä, raportoi tällaisesta käytöksestä asiakaspalveluumme. Voit myös lisätä tällaisen henkilön estolistallesi vasemman laidan Jäsenten esto -valikosta. Estolistallesi lisäämä tai asiakaspalveluumme raportoimasi henkilö ei saa tietää kuka hänestä on ilmoituksen tehnyt.

Henkilökohtaiset tiedot

Keräämme henkilökohtaisia tietoja käyttäjiltämme vain E-kontaktin palvelun ylläpitämiseen ja kehittämiseen. Mitään rekisteröitymisen yhteydessä tai palvelun käytön aikana haltuumme tulleita tietoja ei luovuteta ulkopuolisille tahoille sellaisenaan.

Palvelun käytöstä kertyvää tietoa käytetään palvelumme analysoimisessa ja tilastollisessa tutkimustoiminnassa, jonka myötä tietoja kulkeutuu myös kolmansille osapuolille, mutta mitkään näistä tiedoista eivät sisällä mitään käyttäjiä tai henkilöitä yksilöiviä tietoja esimerkiksi profiilitiedoista.

Käytämme palvelumme omassa mainonnassa käyttäjien profiilikuvia, mutta jokaiselta käyttäjältä kysytään tähän erikseen etukäteen suostumus. Ilman tätä suostumusta emme käytä kenenkään kuvia tai tietoja mainonnassa hyödyksemme.

Kohdistamme omaa sähköpostiviestintäämme käyttäjätietojen perusteella. E-kontaktin lähettämien viestien asetuksia voit muokata omissa jäsentiedoissasi Jäsentiedot-sivuilla.

Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löydät Tietosuojaselosteestamme

Tietoturva

Kaikki E-kontaktissa kerätyt tiedot säilytetään tietokannoissa, jotka ovat suojattu palomuureilla, salasanoilla ja muilla teknisillä keinoilla. Tietokannat sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa, ja tietoihin pääsevät käsiksi vain tietyt ennalta määritellyt henkilöt.

Arkaluonteisia tietoja kuten käyttäjien salasanoja tai sähköpostiosoitteita ei säilytetä tietokannassa selkokielisessä muodossa, vaan ne on erikseen suojattu erilaisilla salausmenetelmillä.

E-kontaktin palvelun käyttämät palvelimet ja ohjelmistot pidetään jatkuvasti ajan tasalla, jotta voimme varmistaa niiden parhaan mahdollisen tietoturvan.

Evästeiden käyttö

Palvelussa käytetään evästeitä (cookies). Eväste on pieni, käyttäjän tietokoneelle lähetettävä ja siellä säilytettävä tekstitiedosto, joka mahdollistaa E-kontaktin tunnistamaan usein sivuilla vierailevat kävijät ja helpottamaan kävijöiden kirjautumista sivuille sekä parantamaan käyttökokemusta.

Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Asiakas voi halutessaan estää evästeiden käytön selaimensa asetuksista. Evästeiden käytön estäminen vaikuttaa kuitenkin haitallisesti palvelun toimintaan.

Maksamisen turvallisuus

Olemme kiinnittäneet erityistä huomiota E-kontaktin maksuliikenteen turvallisuuteen. Kun maksat palvelun jäsenyyden millä tahansa maksutavalla, voit olla varma maksusi turvallisesta perille kulkeutumisesta.

Maksut suomalaisten verkkopankkien kautta toimivat kuten kaikissa muissakin Suomen suurimmissa verkkokaupoissa ja niiden tietoturvallisuus on erinomaisella tasolla. Luottokorttimaksamisen toteutus on tehty yhteistyössä erään Pohjoismaiden johtavan maksuliikenteen palveluja tarjoavan yrityksen kanssa, jonka tietoturva on myös parasta mahdollista tasoa.

Laskulla maksaminen on myös mahdollista palvelussamme, jolloin laskuttajana toimii laajasti Suomessa eri verkkokaupoissa laskulla maksamisen palvelua tarjoava Klarna. Kun ostat laskulla, tarvitsee sinun antaa maksuvaiheessa henkilötunnuksesi, jota käytetään vain vahvistamaan osoite- ja henkilötietosi. Osoitteen tulee olla sama kuin se on Väestötietojärjestelmässä, huomaa tämä, jos olet hiljattain muuttanut.

E-kontaktissa jäsenyydestä maksamasi summa on aina selvästi näkyvillä. Tarjoamme yhden, kolmen ja kuuden kuukauden jäsenyyksiä, joiden hinnat vaihtelevat jäsenkauden keston mukaan. Kaikki tilauksemme ovat aina määräaikaisia, joten sinun ei tarvitse erikseen keskeyttää maksullista jäsenyyttäsi tai pelätä myöhemmin tulevia lisäkustannuksia: valitsemasi tilaus ja maksamasi summa on E-kontaktin jäsenyyden hinta!

***

Kun pidät nämä tietoturvallisuuden ohjeet mielessäsi, on deittailu E-kontaktissa aina turvallista! Ei silti kannata unohtaa terveen järjen käyttöäkään. Mikäli mikä tahansa asia jäi askarruttamaan, olet epävarma tai tunnet olosi turvattomaksi, älä epäröi ottaa yhteyttä milloin tahansa.